Jerlus Outstation

Habis TAMHIDI aku dok kerja kat tempat lama je. Bukan tak nak kerja kat tempat lain. Cuma fikir solat,cuti, transport & macam-macam lagi. Itu je lah tempat yang paling sesuai aku nak kerja.
MHP Enterprise.
Tapi kali ni kerja aku tak berapa nak berat macam dulu,sebab experience aku lama dari yang lain. Lately selalu je OUTSTATION.huahuahua outstation mende. Tanjung Karang je pun. Boss ajak teman pergi terapi pastu hantar barang yang berlambak kat rumah orang. Tak muat satu kereta,so petang kene hantar lagi satu trip pulak. 
Adoi,kebetulan pulak pihak SIRIM datang nak cek tempat proses macam mana. Memandangkan aku sorang je yang tahu tempat tu selain boss,aku kene temankan si Alif pergi hantar. Nak suruh lori hantar memang tak la.Jalan senpit tahap railway kereta api je aku tengok. So,pasrah.
Ini dia :
dalam gambar jalan nampak besar..hakikatnya...
Gerak pukul 3.30 camtu. Patutnya sampai Sekinchan dalam pukul 4.15,tapi jadi 5.30. HAHA tayar sebelah masuk sawah. Dalam pulak terjerlus.Terpaksa singgah rumah beliau basuh tayar kereta tu. Nak pergi carwash macam lama sangat je. Takut kantoi pulak kat boss. Lagi pun duit Alif tinggal RM7 je sebab RM20 dah bayar kat pakcik bawak bajak yang dah selamatkan kereta tu.Yang aku pulak tertinggal purse kat kilang. Hah,bapak risau masa tu. Sempat pulak makcik kat rumah tu ajak minum-minum,makan-makan. Dia kata umur kitorang 16 tahun. Tak percaya pulak orang cakap umur sebenar. Apa lagi,BAJET MUDA la. Ayat paling tak boleh bla "MACAM PINANG LA,BELAH-BELAH DUA".
Rasa macam nak belasah je Alif masa tu pergi ngaku yang bukan-bukan.
Harap-harap kerja lepas ni jalan macam biasa je.

No comments: