Gadis bertudung Labuh & Jubah


Terasa belog ini sangat bersawang. 
PERHATIAN NUR NABILAH MARUZIKI !!!!
Saya jelesss dengan belog awak yg warna pink dan simple itu. Saya bakal memandi serta menyarung kan belog saya yang dah lama tak mandi ni tak lama lagi. HEHE tapi bila??Bila-bila je lah. Cerita pasal baju belog pulak,,

Okey,Now,jom cerita pasal JUBAH dan TUDUNG LABUH.


Siapa suka tengok orang pakai tudung labuh?? Angkat tangan!!!
SAYA!!!!!!!
Ada lah sorang kawan saya pernah tanya, 
"Macam mana nak tukar tudung saya yang kecik ni jadi labuh?"
Saya boleh jawabkan tapi saya sendiri kadang-kadang sengaja tak pakai tudung labuh. Malu dengan sendiri.  Tapi ustaz saya pernah cakap, 
"Kalau tak pakai tudung labuh pun takpe,asal kan awak tak mendedahkan apa yang Islam larang."
Oh yeah,saya mengaku,saya suka usya anda-anda yang bertudung labuh. Tapi sometimes saya termengata sikit la. Sorry,bukan mengata apa. Tak tahu la awak-awak perasan atau tidak. Bukan sekali saya nampak,tapi berkali-kali. Tak semestinya bila kita dah memakai tudung bidang 60' tu kita dah betul-betul tutup aurat. Nak berkongsi sedikit la. Ada sesetengah tudung labuh tu,dia nipis sampai nampak bentuk leher dan tutttttttt. (sori kalau menyentuh sensitiviti kalian) . Saya lagi teruk dari kalian. Tapi seyezly,saya sayang awak-awak lebih. (^*^). Doakan perubahan saya terus berjalan.

Okey then,jubah?Siapa suka pakai jubah senyum sepisang-pisangnya!!! (^________________^).
SAYA??? (v o v) *masam.
Saya tak suka pakai jubah,tapi saya suka sangat tengok orang pakai jubah. Mesti pelik kan kenapa. Sebab selalu saya pakai mesti kawan-kawan saya tegur. Sebab tu saya tak suka pakai. Terima kasih awak-awak yang tegur. Tapi kalau dah MENGIDAM sangat nak pakai jubah tu,saya pakai la.
Sebenarnya kes jubah ni berkait rapat dengan kes tudung tadi. Ada sesetengah orang pakai jubah tu menampakkan tubuh badan. So, BEWARE!!! Kalau kita nak pakai jubah tu,first-first kita check,jubah tu OK tak sebab sekarang banyak sangat jubah yang ketat, nipis, jarang. Kadang-kadang tu nampak macam membalut je. Tapi yang jubah yang besar-besar tu ok la.  

Saya nasihat diri saya sendiri jugak. 
SAYA!!!dengar sini wahai SAYA!!!

PERUBAHAN BERMULA DENGAN SAYA.
doakan saya kawan-kawan


3 comments:

..::NaBiLaH SoLeHah::.. said...

uit2...amboi..mula2 dah name saye..membuktikan awak rindu saya kan?heeeee...saya pun rindu awak jugak wani... ^_^ erm,betul tu.setuju!tdung labuh atau tidak,tak pe,asalkan menepati syariat..and jubah tu ,sape yg nk pkai,mesti pakai kain dlm yg tebal,kalau x ,boleh nmpk bentuk pakaian yg kt dlm sekali tu..haa,,,jage2...syukran for sharing this! ^_^ jgn jadi golongan org yg berpakaian,tetapi telanjang.

Unknown said...

Semoga sentiasa mendoakan hati-hati kita kukuh dan teguh berprinsip hidup berlandaskan syariat Ilahi. Aamiin. Dah baca wanie!!! Lama tak jenguk awak awak semua punye blog. Update byk33 nanti saya baca dan membuat ulasan heheheheeheee.

Unknown said...

InshaAllah. Semoga saling mendoakan hati-hati kita kukuh dan teguh berprinsip hidup berlandaskan syariat Ilahi. Aamiin. [[ haluuu...yayy saya dh bace!! Lame tak jenguk awak awak semua punye blog. Nanti update byk33 nanti saya baca dan membuat ulasan hehehehe]] have a good day :)