.dulu, kini, selamanya. kita kawan kan??




K . A . W . A . N
...............

"Untungla!! Orang tu dah ada kawan baru. Kawan lama ni tinggalkan je"

TIADA ISTILAH KAWAN BARU ATAU KAWAN LAMA OK!!!

Apa pendapat anda tentang kawan?? Orang selalu susah-susah nak membezakan kawan , sahabat & sebagainya. Erm,rasanya ok2 je kot nak sebut apa-apa pun. Asalkan namanya TEMAN. Kadang-kadang bila dah rapat sangat pun susah. Mesti ada ujian punya. InsyaAllah. Kenapa? Sebab Allah nak uji persahabatan yang kita miliki. Berkata berdasarkan pengalaman diri,kawan & masyarakat sekeliling.

Kadang-kadang ada yang tak bertegur sampai 3 hari & lebih. Apa kata kalau kita saja yang selalu beralah. Tahukah anda hukumnya? baik jom!!
Klik di SINI

Kes seterusnya,
KAWAN MAKAN KAWAN.

Aum!macam sedap kan?? oh no. Tak sedap lansung. Ini lagi satu. Jika anda diberi pilihan antara DUIT dengan KAWAN,nak pilih yang mana? Kalau saya pilih saja duit.Kenapa?

1. Dengan duit kita boleh buat apa saja yang kita nak.
2. Dengan duit kita boleh cari kawan
3. Dengan duit boleh lah saya beli apa yang saya impikan selama ini.

Alahai!!Apalah yang sibuk sangat dengan duit tu. Baik pilih KAWAN.Kenapa?

1. Dengan kawan pun kita boleh buat apa saja yang kita nak.
2. Dengan kawan kita boleh kongsi cerita & dengar cerita dia. Dengan duit boleh?
3. Dengan kawan pun kita boleh mintak duit kan?

Kawan lah segalanya selepas Allah, nabi & rasul, Ibu bapa.

............................................................................................................................

ya Allah,jika kau pertemukan aku dengan sahabat, eratkanlah ukhuwah kami seadanya.  

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''