extreme shivering~


the extreme shivering fight me early in the morning
sgt menyakitkn
mcm duduk kt iceberg rse nye
musim2 SPM ni,sye nasihatkan anda2 (SPM candidate), jge lah kesihatan anda..

JANGAN JADI MACAM SAYA!!

cerita bermula,,
maghrib2 yg sgt sejuk,kedengaran suara seperti ank kecil menangis. Aku cuba menghampirinya. Ternyata dia sedang sedih dengan satu soalan MATHEMATICS SPM 2011 yang sangat susah. 
PROBABILITY.
Ramai yang cuba mencarut dengan tajuk tu, dgn proBABIlity. Tapi rasanya tak perlu cakap macam tu kot..
kt tjuk tu jgk aku stuck,sedih kot.
ok2 sambung cite,aku pun pujuk lah dy. Tempat kt bawah kipas,memang sejuk sangat2. Dalam pukul 8.30 bru sedar yang kaki aku dah sejuk tahap maxima,pucat semacam. Kepala pun tiba2 berdenyut-denyut. Ingatkan perlu pakai cermin mata. Tapi tak semua tu,kepala makin sakit n badan mula menggigil. Cari PARACETAMOL n terus naik atas amek selimut. Dengan harapan boleh study,tp semua tu mimpi j. Demam yg mengejut. Dalam pukul 9.00 cm 2 aku pn naik atas n tido.

JELEZ TENGOK AISYAH ALIYAH n LAIN2 MENGEMAS BARANG MEREKA.

Tak pe,abaikan. Aku pn tido dengan nyenyak. Tp dlm kol 12.00 tengahmalam aku terjaga sebab badan rasa sengal2 n brangin. Time 2 sume orang ta mampu nak tolong. Aku pn terus mengiron baju sekolah untuk esoknya. Sambil2 tu,terdengar lak cite orang kecewa dengan kekasihnya. oPpsss,sori ternyatakan kt sini.

1.29 pagi

uh,panasnya badan. Ingatkan terus baik sebelum tidur td. Tp tak pn.Dalam kol 4.00 pagi baru aku boleh tido. 

"Ya Allah,jika ini yang terbaik untukku,aku redha,jika tidak,Kau sembuhkanlah penyakitku ini."

time tu buku PHYSICS n PEN.SYARIAH ISLAMIAH da tak guna sebab otak tak mampu mencerna.

5.30 pagi

dikejutkan oleh ARIENA. Dialah orang paling setia ngan aku masa aku demam. Siap-siap terus pergi Dewan Makan ngan BAID. Dia jugak lah orang yg paling smangat set jam kt fon aku. Kononnya nk trus bgn kol 4.00, tp mimpi j lebih. Penat study kot. So aku biar j.

7.30 pagi

dah tak berdaya nk ngaji bwt kali terakhir kt skolah. Badan dah mula menggeletar macam orang kesejukan mandi pagi. Tp lbih dasyat sebab muka pn naik pucat. Sedih sgt rasanya mse 2.berselimut dalam kelas. Macam pelik pn ada. Turun naik g toilet byk kali sebab nk panaskan badan n rasa nk muntah. lastnya aku ajak Ariena g bilik rawatn. Kt situ pulak,bdn aku tibe2 panas. tidur sampai pukul 10.30.

....behind the scene....

hehe
sori ye acik Idah yg sapukan sampah kt skolah tu. Apa sbenarnya???
actually,sambil menyelam minum air.
Aku n Ariena g suruh Acik 2 simpankan fon kitorang sebab ade spot check..

dah lah
penat ae menaip

chop!!
paling jelez skali!!!
bdk2 kecik dpt duit dari PM. Tidak bagi kami yang sedang berperang kt dewan bersenjatakan beberapa batang pen, pensel n lain2.

dah lah
STOP!!!

temperature mle naik. Doakan saya cepat sembuh yAa. AMEEN.

No comments: